שלב 1-5 בחירת ארגון, שער, אודות הארגון, מיקום במפה

בחירת נושא לפרוייקט

בהתחלה יש לבחור נושא לפרויקט – חברה או ארגון כלשהו. יש לזכור שלחברה זו אתם הולכים לבנות רשת, כך יש לחשוב האם הגיוני שיש לה רשת מחשבים והיכן הם ממוקמים (או ימוקמו)?
כאשר חושבים על חברה כלשהי, יש לבצע עליה חיפוש ראשוני באינטרנט ולקרוא עליה מעט, ואז להחליט האם זו החברה שברצוני לעשות עליה פרויקט?
עם זאת, התלמיד יכול לבחור שלא לבנות את רשת המחשבים אלא לשפר אותה, לייעל או להוסיף לרשת עוד מחשבים הכל כיד המחשבה הטובה של התלמיד. לכן, לא צריך למצוא דווקא חברה שחסרים לה סניפים וכו' אלא ניתן להמציא את הסיפור.

רצוי שהדבר הגיוני שלארגון יש שלושה סניפים ובכל סניף מספר רציני של מחשבים.

אם נתקעתם במהלך בחירת החברה, הנה רשימה של חברות אפשרויות על פי התחומים שבהם עוסקים:

היכרות עם החברה עליה מבצעים את הפרויקט

אחרי שבוחרים נושא לפרוייקט – חברה, יש לחפש מידע אודות החברה, יש להכיר אותה לעומק.
כמה שאלות מנחות שיעזרו לנו להכיר אותה לעומק:

  • מה מטרתה של החברה?
  • מהי ההסטוריה של החברה?
  • מי הקים את החברה למה הקימו אותה?
  • היכן החברה ממוקמת?
  • מה גודלה של החברה – מספר העובדים שלה?
  • האם החברה בינלאומית \ אמריקאית \ ישראלית?
  • האם החברה מצליחה \ לא מצליחה \ שורדת?
  • האם החברה פונה למשתמשים עסקיים \ ביתיים \ חברות \ מפעלים?

כמובן רצוי לבצע חיפושים באינטרנט על מנת לאסוף את המידע. חיפוש בגוגל יכול לעזור. או חיפוש בויקיפדיה (שממילא נגע לערך בויקיפדיה כאשר נחפש בגוגל).
ניתן להתחיל בחיפוש בעברית על החברה למשל אם אנו מבצעים פרויקט על חברת Google, נחפש במנוע החיפוש גוגל: "גוגל", "אודות גוגל", "חברת גוגל", "מנהל גוגל", מנכ"ל גוגל", "מייסד גוגל", "גוגל היסטוריה".
כך נוכל לאסוף מידע אודות החברה. בנוסף נוכל לחפש גם בשפה האנגלית, במידה ולא מצאנו מספיק מידע בעברית, או אם אנו רוצים לקבל עוד מידע.
למשל נוכל לחפש צירופים כמו: "google", "about google", "google company", "manager google", "ceo google", "founder google", "google history".
אם אנו לא מסתדרים עם אנגלית, אין לשכוח שניתן להשתמש בשירות תרגום האתרים של גוגל, ע"י לחיצה על הכפתור:  בדפדפן גוגל כרום.

ניתן לאסוף מידע על חברה גם בדרכים אחרות, אך נראה שבאמצעות האינטרנט זה מספיק.

תחילת העבודה בתיק הפרויקט

אחרי שהחלטנו על החברה שעליה אנו עושים את העבודה ואחרי שמצאנו מעט מידע על החברה אנו יכולים להתחיל לסדר את המידע בתיק הפרויקט שלנו.

בסרטון זה מצורף הסבר על תחילת סידור תיק הפרויקט שלנו.
בנוסף לכך תוך כדי תחילת העבודה משולבים טיפים והסברים חשובים לעבודה נוחה בוורד כך נוכל להשתמש במעבד התמלילים וורד בצורה נעימה וזורמת:

לנוחיותכם הנקודות בהם נגענו בסרטון (מסודרים על פי סדר הסרטון) כולל הטיפים:

  1. הכרת הסרגל העליון וחשיבותו.
  2. חשיבות שמירה על אחידות – אחידות בטקסט הרגיל בו כותבים, אם רוצים להדגיש משהו חשוב, או תת-כותרת יש להשתמש בהדגשה. אחידות בבחירת עיצוב הטקסט של כותרות. ניתן להשתמש גם בקו תחתי מי שרוצה.
  3. יש לוודא תמיד שאנו עובדים במצב של "ימין לשמאל" כמו עברית, כי אם זה הפוך יכולים להיות לנו צרות.
  4. הכנת מסגרת – כותרת עליונה עם השם ועם הלוגו של החברה. כותרת תחתונה – מספור העמודים. + לאחר מכן נכתוב שעמוד ראשון שונה.
  5. אנו בדף השער, נכין לנו דף שער יפה. נוסיף לנו כותרת מסוג WordArt (שניתן להשתמש בה גם ככותרת ראשית בכל חלק בעבודה אם רוצים רק כמו שאמרנו חשוב שתהיה עקביות). נוסיף לוגו עם סמל החברה בגדול ויפה. ניישר לאמצע, ישנם שלושה יישורים, לימין לאמצע ולשמאל (לא להתבלבל עם יישור של שפה שהוא אמור להיות תמיד בימין כאשר כותבים בעברית).
    נוסיף שם, תאריך הגשה, ת.ז, מנחה וכו'.
  6. ההתקדמות בפתיחת הדפים – ללחוץ פעמיים על אנטר ואז על Ctrl + Enter או על הוספה עמוד ריק.
  7. הדף הבא יהיה תוכן עניינים – רצוי לכתוב לנו את הנושאים כדי שתמיד יהיו לנו בעבודה, בסוף נוסיף את העמודים האמיתיים.
  8. פתיחת דף חדש שכותרתו "מבוא". את דף זה נעשה בהמשך.
  9. פתיחת דף חדש: "אודות החברה", שימת דגש על הכותרת שבה אנו רוצים לכתוב, אנו נבחר כותרת ב- WordArt לדוגמא ונשמור על עקביות בה עבור כותרות אחרות לדוגמא: בחרנו.. כעת ללחוץ אנטר אחד. כעת אנו חוזרים למקורות המידע שמצאנו אודות החברה, ואנו בוחרים לקחת רק את מה שרלוונטי וחשוב (ולא את כל המידע!). למשל פסקה זו. כעת ניתן להשתמש ב"העתק" ו- "הדבק" ניתן ע"י מקש ימני או ע"י קיצור המקשים: Ctrl+C ו- Ctrl+V, יש לשים לב שהעיצוב הוא כמו מאיפה שהעתקנו לכן רצוי לנקות עיצוב ע"י סמל ניקוי העיצוב.
    כמו כן יש ליישר את הטקסט שיהיה לימין. כעת יש לעבור על הטקסט ולהוריד את מה שלא שייך, למשל מספרים שאינם קשורים וכן היפר קישורים.
    טיפ: ניתן לקפוץ עם העכבר ולשים את הסמן היכן שרוצים למחוק, וגם ניתן לעבור עם מקשי החיצים של המקלדת. כדי לקפץ מילה שלמה ניתן להחזיק את מקש ה- Ctrl וגם את החץ הנכון ואז לדלג מילים.
    אם ברצוננו למחוק קדימה נלחץ על מקש "Delete" ואם נרצה למחוק אחורה נלחץ מקש: "BackSpace" הנמצא מעל מקש ה"Enter".
    מחיקת מילה שלמה מתבצעת שוב ע"י החזקת מקש ה- Ctrl וצירוף מקש המחיקה הרצוי – Delete או BackSpace.
    אם ברצוננו לסמן מילה באופן ידני ניתן להחזיק את מקש ה- Shift ולצבוע את המילה (או כמובן עם העכבר ע"י סימון או לחיצה כפולה לסימון כל המילה אוטומטית). אגב, ניתן גם כאן לשלב את מקש ה- Ctrl כדי לצבוע מילים שלמות.
  10. אם ברצוני לקפוץ ישירות לתחילת המסמך (כאשר אני אעבוד עם הרבה דפים זה יכול לעזור לי מאוד!) אלחץ על קיצור המקשים: Ctrl + Home. אם ארצה לקפוץ ישירות לסוף המסמך אלחץ על קיצור המקשים: Ctrl + End. אין לזלזל בקיצורים אלו הם שימושיים מאוד בזמנים שבהם אני לא יודע היכן אני נמצא במסמך ואיך להוסיף מילים או תמונות בהתחלה או בסוף.
  11. כמו כן חשוב לדעת שאם ברצוני לקפוץ לתחילת השורה בה אני נמצא אלחץ על המקש: "Home". ואם ארצה לקפוץ לסוף השורה בה אני נמצא אלחץ על מקש: "End".
    שוב, רצוי לזכור זאת הדבר מונע בעיות.
  12. סידרנו את "אודות החברה", ויצא לנו בין 1-3 דפים. כעת נחזור לדף הראשון נלחץ "Ctrl+Home". ונעבור על מה שיש להשלים.
  13. נעצב כותרת עבור תוכן עניינים גם היא נעשה ב- WordArt והיא תהיה בעיצוב של כותרות בעבודה ונשמור על עקביות.
  14. כמה טיפים אחרונים, אם ברצוני להעתיק עיצוב מסויים אשתמש במברשת העיצוב, לחיצה אחת להעתיק את העיצוב לחיצה שניה להדביק רק את העיצוב, או לחיצה כפולה להעתיק את העיצוב ולחיצה נוספת בכל פעם כדי להדביק את העיצוב שוב ושוב, לחיצה על Escape בסוף כדי לבטל את בחירת העיצוב.
    למשל אם נרצה להדביק את העיצוב עבור הכותרת הבאה: "אודות החברה" נבצע זאת.
  15. נסתכל מה השלב הבא שיש לנו בעבודה, אנו מסתכלים ברשימה: "פריסה גיאוגרפית של סניפי החברה". נלחץ אנטר מהדף הקודם ושוב הקיצור שחייבים לזכור: Ctrl + Enter.
    בשלב זה עלינו להעתיק מפה של ארץ ישראל (אם סניפי החברה נמצאים בארץ) או מפה של העולם (אם סניפי החברה נמצאים בעולם), בדוגמא שלנו אנו עובדים בשלושה סניפים של גוגל המומקמים בארץ: "תל אביב", "חיפה" ו- "הרצליה". נחפש בגוגל תמונה של ארץ ישראל, ניכנס, נעתיק ונדביק אותה עם Ctrl + C ו – Ctrl + V כפי שלמדנו.
  16. כעת יש להקטין את התמונה, ופה אני רוצה להסביר קצת על עריכת תמונות, כמעט תמיד מומלץ להמיר את התמונה כך: שהיא תהיה מעל הטקסט, זה יפתור לנו בעיות רבות. כעת ניתן להגדיל ולהקטין. אני ממליץ שלא לעוות את התמונה ימין ושמאל אלא להגדיל תמיד באלכסון בצורה זאת יישמר היחס של התמונה והיא לא תתעוות.
  17. כעת נעתיק את תמונת הסמל של החברה ונציב אותה במיקומי הסניפים השונים בארץ, כך: Ctrl + C ו- Ctrl + V. ולהקטין ולשים במקום הנכון, וכן להוסיף תיבת טקסט בצורה כזאת במקום הנכון בארץ.
    לאחר שהצבנו את כל המיקומים, מי שרוצה יכול לאחד את כל הצורות השונות ע"י סימונם עם העכבר או עם החזקת מקש ה- Ctrl לסימון מרובה ואז כפתור ימין ו"קבץ".
    זכרו את הטיפים לסידור תמונה זה יעזור לכם בהמשך.
  18. כמה טיפים אחרונים למי שרוצה לאמץ: קיצורים להדגשה: Ctrl+B, קיצור לקו תחתון: Ctrl+U, קיצור ליישור לימין: Ctrl + R, לאמצע: Ctrl + E, לשמאל: Ctrl + L.
  19. מי שמעוניין בטיפים נוספים ניתן לקרוא במאמר מצויין על "איך עובדים בצורה נכונה בוורד" כאן.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.