ציוד תעשייתי לניתוב ולמיתוג

עד כאן עסקנו בהבנות בסיסיות של הרשת, ושל הרכיבים וכלי המשחק המרכזיים ברשתות. כעת אנו מתחילים לעסוק בציוד התעשייתי – זהו אינו ציוד שמשתמשים בו בבית ובמשרד הקטן.

ברשתות קטנות תעבורת המידע היא קטנה, על כן תכנון ובניית הרשת אינה כה חשובה על מנת שזרימת הנתונים תהיה יעילה ומהירה. ברשתות קטנות צרכים כמו תעבורת מידע רבה, חלוקת הרשת לתתי-רשתות ולוילאנים, הקמת מערכי אבטחה גדולים ויקרים, אינם צרכים נכבדים בתכנון הרשת.
ברשתות גדולות ותעשייתיות הצרכים שצוינו ואפילו יותר, חשובים ביותר.

ציוד תעשייתי למיתוג

ישנם סוגים שונים של סוויצ'ים תעשייתים, להזכירכם תפקיד הסוויץ' הוא לחבר בין מחשבים באותה הרשת. הסוויץ' התעשייתי (אנו עוסקים בעיקר בסוויצ'ים של חברת סיסקו) מיועד להתמודד עם תעבורת מידע רבה. סוויצ'ים אלו ניתנים לניהול – הכוונה היא שהם מכילים הגדרות רבות ויש שליטה רבה על איך אני מעוניין שהם יעבדו. לדוגמא סוויצ'ים אלו מאפשרים להגדיר VLANים (רשתות וירטואליות) על מנת לנהל את התעבורה ברשת בצורה טובה.

על מנת לנהל סוויצ'ים אלו צריך להתחבר אליהם ולנהל אותם באמצעות מערכת הפעלה מסוג IOS שמותקנת עליהם. ניתן להתחבר אליהם ע"י כבל בצורה מקומית או ע"י גישה מרוחקת ברשת, ואז באמצעות תוכנה אנו שולטים עליהם ומגדירים אותם.

ישנם סוגים רבים של סוויצ'ים, אנו נעבוד בעיקר עם הסוויצ'ים מסוג: 2950 ו- 2960.
ישנם מספר הבדלים בין סוויצ'ים אלו, אבל הבדל מהותי הוא שהסוויץ' מסוג 2960 מגיע עם 2 חיבורים מהירים של 1 Gb/s בעוד שהמתג מסוג 2950 כולו פורטים התומכים במהירות של עד 100Mb/s.

בחיבורים מהירים רצוי להשתמש כאשר אנו מצפים לתעבורות רבות במיוחד, לדוגמא כאשר אנו מעוניינים לחבר סוויץ' נוסף לסוויץ' הקיים, רצוי לחבר אותם בחיבורים המהירים ביותר.
היום כבר מאוד מקובל לעבוד עם סיבים אופטיים, המספקים מהירות ויציבות למרחקים גדולים.

רוב הסוויצ'ים בשכבה הגישה הם סוויצ'ים שכבה 2 – כלומר אינם מתמודדים עם ניתובים בין וילאנים. אך יש גם סוויצ'ים משכבה 3 הנמצאים בשכבת ההפצה – אלו סוויצ'ים המסוגלים לנתב בין וילאנים שונים. [אומנם אין עוסקים בהם במגמה אלא רק בסוויצ'ים מסוג שכבה 2].

לסוויצ'ים כמו לראוטרים ניתן להוסיף הרחבות, הכוונה היא שניתן להוסיף כרטיסי רשת נוספים למשל: חיבורי סיב אופטי, או חיבורים אלחוטיים ועוד.

ציוד תעשייתי לניתוב

להזכירכם תפקיד הראוטר לחבר בין רשתות שונות (וגם לנתב לרשתות מרוחקות), גם נתבים יש הרבה, וכמו הסוויץ' – הנתב התעשייתי מאפשר הגדרות רבות.

הניהול מתבצע בדומה לסוויץ'.

גם בראוטר ניתן להתקין חריצי הרחבה לכרטיסי רשת נוספים.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.