חיפוש


ברוכים הבאים לאתר השאלות והתשובות של Tikshuv-CCNA, פה תוכלו לשאול שאלות בנושא המגמה, תקשוב מחשבים ועוד. הפאקט טרייסר לא עובד לכם? הטופלוגיה קורסת? אין פינג? מה זה שרת DNS? איך עוברים את המבחן? לכל שאלה תקבלו תשובה. מוזמנים לשאול ולעזור לכולם.
0 הצבעות
בפרויקט הקמת רשת בפאקט טרייסר איך אני מחבר את הסניפים עם מטרו אטרנט?מה זה בכלל? רעיתי סרטון ובו הם מחברים את הסניפים עם כבל וסוויטצים, אבל זה לא הגיוני לחבר כבל בין ארץ אחת לארץ רחוקה אחרת אין איזה שהוא חיבור אלחוטי ולא עם כבל?   (DSL)
על ידי

תשובה 1

0 הצבעות
 
התשובה הטובה ביותר

שלום לך,

החל מהתוכנית החדשה של מגמת תקשוב הוסרה טכנולוגית ה- Frame Relay - פריים ריליי מחיבורי ה- WAN בגלל שכיום היא פחות נפוצה. 
הפריים ריליי הוסר גם מחומר הלימודים עבור תקשוב ב-ג (70%) וגם מפרויקט ההתמחות הנעשה בכיתה י"ב. 
כתחליף לחיבור הפריים ריליי הוכנס ה- Metro Ethernet או בשמו החדש Carrier Ethernet

להזכירך LAN משמעותו רשת מקומית כלומר רשת הנמצאת באיזור קרוב פיזית, כמו חדר\כיתה, בניין או קומפלקס בעל ניהול אחד.
רשת WAN היא רשת רחבה כלומר רשת הנפרסת על איזור גיאוגרפי גדול, כמו חיבור בין סניפי LAN שונים ברחבי מדינה ואפילו בין מדינות ויבשות. 
לכל רשת ישנן טכנולוגיות שונות.

ידוע שאתרנט (Ethernet) בדר"כ מתייחס לרשת LAN - רשת מקומית ולא לרשת רחבה ולחיבורים רחבים. 
עם זאת בשנים האחרונות החלו להרחיב טכנולוגיה זו גם לחיבורי WAN.
גם במגמה בחרו ללכת עם כיוון זה, כלומר ההתייחסות ל- מטרו אתרנט היא כלפי חיבורי ה- WAN ובמילים אחרות החיבורים שבין הסניפים השונים. 

כל סניף בפרויקט מחובר לסניפים האחרים של החברה באמצעות חיבור מסוים, החיבור שאנו יוצרים זה חיבור מטרו אתרנט המועבר על גבי סיבים אופטיים (ניתן גם להשתמש בכבלים אחרים, אך אם מדובר על מרחק גדול משתמשים בסיבים כיום). 
בפרויקט הדבר מוצג בצורה כזאת שהראוטר של הסניף מתחבר לסוויץ' (מתג) שמייצג נקודת נוכחות (POP) כלומר סוויץ' הנמצא מחוץ לבניין הסניף. 
באותה צורה גם הראוטרים של הסניפים האחרים מחוברים לסוויצ'ים שמייצגים נקודות נוכחות. 

הסוויצ'ים של נקודות הנוכחות יכולות להתחבר באופן ישיר זה לזה, או להתחבר לסוויץ' מרכזי המייצג את התשתית של החברה שמאפשרת את החיבור. 

נכון, זה ממש כללי, ולא מתאר מה קורה בחיבורים עצמם, אנו מציבים רק סוויצ'ים, והאמת היא שיש בפנים עוד רכיבים רבים, עם זאת יש להבין שזה ממש לא מה שהפרויקט אמור לבדוק, וגם לא התחום שלנו, אנו עסוקים בתחום של הסניפים ולא בתשתיות.

ראוי לציין בהתאם לשאלתך, שזה לא חייב להיות היציאה לאינטרנט, כלומר אנו דיברנו על חיבורי ה- WAN שבין הסניפים אך לא יציאה לרשת האינטרנט, אלו יכולים להיות דברים שונים ובפרויקט הם אכן שונים. 
על כן, עליך לצאת לאינטרנט דרך הסניף הראשי. 

כדאי לבצע זאת תוכל לחבר מודם של כבלים, או מודם של טלפוניה לראוטר של הסניף, כאשר מהצד השני של המודם להתחבר לענן ולראוטר. 
או פשוט להתחבר לראוטר נוסף שייצג את ספקית האינטרנט (ISP). 
רצוי גם לחבר שרתים שונים הנמצאים לכאורה באינטרנט. 

כפי שתיארת ישנו סרטון המוצע ע"י אתר מגמת תקשוב tikshuv-ccna המסביר כיצד לבצע את החלק של המטרו (לא את האינטרנט!), בסרטון זה מוצגת אפשרות ללא סוויץ' מרכזי, ניתן גם לחבר את נקודות הנוכחות לסוויץ' מרכזי:

 

 

על ידי עוזר מוערך מאוד (46.6k נקודות)
נבחר על ידי
...