חיפוש


ברוכים הבאים לאתר השאלות והתשובות של Tikshuv-CCNA, פה תוכלו לשאול שאלות בנושא המגמה, תקשוב מחשבים ועוד. הפאקט טרייסר לא עובד לכם? הטופלוגיה קורסת? אין פינג? מה זה שרת DNS? איך עוברים את המבחן? לכל שאלה תקבלו תשובה. מוזמנים לשאול ולעזור לכולם.
0 הצבעות
שאלה שנשאלתי, אשמח לעזרה.

מהן שלושת סוגי התקשורת בין רכיבי רשת - של מחשבי קצה ושל שרתים?

תודה רבה על העזרה
על ידי

תשובה 1

0 הצבעות
 
התשובה הטובה ביותר

שלום,
תודה על שאלתך.

שאלת על סוגי התקשורת שישנם ברשת. התקשורת מתנהלת בין מחשבים ומכשירי קצה, ובין רכיבי רשת.

כאשר אנו מדברים על תקשורת המתנהלת ב- IPv4 (אייפי גרסא 4) שכיום עדיין שכיחה יותר מ- IPv6 אנו מדברים על 3 סוגי תקשורת: 

  1. יוניקסט (Unicast).
  2. מולטיקסט (Multicast).
  3. ברודקסט (Broadcast).

1. התקשורת מסוג יוניקסט היא תקשורת המתנהלת ממחשב אחד למחשב אחר באופן ישיר, הדבר דומה לשליחת הודעה פרטית - סמס או הודעת ווטסאפ פרטית (Private Whatsup message). 

 

2. התקשורת מסוג מולטיקסט היא תקשורת המתנהלת ממחשב אחד או רכיב רשת אחד לקבוצה של מחשבים או רכיבים - הקבוצה שמקשיבה לשידור המולטיקסט תקבל את ההודעה. ההודעה יוצאת ממחשב או רכיב ולאחר מכן משתכפלת לכל הרשת, המחשבים שמאזינים לשידור זה יקבלו את השידור. 
ניתן לדמות את זה לשידור רדיו, כאשר תחנת רדיו משדרת בתדר מסוים, רק מקלטי הרדיו המכוונים לתדר זה יקלטו את התדר. 


לדוגמא: תחנת רדיו 92fm משדרת, אם תכוונו את מקלטי הרדיו ל- 92fm אתם תקלטו את השידור - אתם תהיו חלק מהקבוצה המאזינה לתדר, במידה ותכוונו לתדר אחר, אתם לא תהיו שייכים לקבוצה. 
כמו כן ניתן לדמות זאת לקבוצת ווטסאפ, שבה אתם שולחים הודעה וכל מי שבקבוצה קיבל את ההודעה.

 

הודעות מסוג מולטיקסט יש כתובות אייפי ואף כתובות MAC מיוחדות ושונות. כתובות אייפי מגרסא 4 הן במחלקה D (Class D) ובטווח של - 224-239 (אוקטטה ראשונה), כמו כן יש כתובות MAC מיוחדות.

 

3. הודעות מסוג ברודקסט הן הודעות שמיועדת לשליחה לכל הרשת כולה - זוהי "צעקה ברשת", כאשר מחשב שולח הודעה, והודעה זו משוכפלת לכל הרשת. 
גם כתובות אלו מיוחדות - כתובות אלו הן הכתובת האחרונה בהחלט של הרשת (הגבוהה ביותר) וכן גם הכתובת 255.255.255.255 היא הודעת ברודקסט. 
לגבי כתובות MAC, הכתובת של ברודקסט היא FF:FF:FF:FF:FF:FF - ניתן לזכור שבכל מקרה תמיד הברודקסט הוא המספר הכי גבוה האפשרי.

ניתן לדמות הודעה זאת לכריזה, שבה המנהל של חברה מודיע הודעה לכולם, או מנהל בית הספר מודיע ממש לכל הבית ספר (הוא צועק לכל הבית ספר) - הודעה כלשהי.

לגבי IP גרסא 6 (IPv6) הסוגים די דומים מלבד זאת שאין תקשורת מסוג ברודקסט, הברודקטס ממומש ע"י מולטיקסט (שידור לקבוצה) שהקבוצה היא בעצם שידור לכולם. 
כמו כן ישנו שידור נוסף הנקרא אניקסט (Anycast) המאפשר שליחת הודעה למחשב (שרת) הקרוב ביותר פיזית. ניתן לקרוא בהרחבה על סוגי השידורים של כתובות אייפי גרסא 6.

 

בהצלחה רבה,

 

על ידי עוזר מוערך מאוד (46.6k נקודות)
נבחר על ידי
...