חיפוש


ברוכים הבאים לאתר השאלות והתשובות של Tikshuv-CCNA, פה תוכלו לשאול שאלות בנושא המגמה, תקשוב מחשבים ועוד. הפאקט טרייסר לא עובד לכם? הטופלוגיה קורסת? אין פינג? מה זה שרת DNS? איך עוברים את המבחן? לכל שאלה תקבלו תשובה. מוזמנים לשאול ולעזור לכולם.
0 הצבעות
שלום,

אני מבולבל בקשר לקבצים השונים של הסוויץ' והראוטר - היכן הם מאוחסנים באילו זכרונות - האם יש מספר סוגי זכרונות שונים?

תודה על התשובות
על ידי

תשובה 1

0 הצבעות
 
התשובה הטובה ביותר

שלום לך,

שאלת על סוגי הזכרונות השונים שיש ברכיבי רשת (בדגש על ציוד סיסקו - מתגים ונתבים - Switches and Routers).
במסגרת מגמת תקשוב אין דרישה להבין חלק זה לעומק ולמעשה מבחני הבגרות לא ממש שואלים על דבר זה, זה אכן מעט מבלבל.

ישנן סוגי זכרונות ברכיבים:

  1. זכרון ROM.
  2. זכרות FLASH.
  3. זכרון RAM.
  4. זכרון NVRAM.

1) בזכרון ה- ROM שמורים הקבצים וההגדרות הבסיסיות ביותר שלא ניתנות למחיקה (לא בקלות בכל אופן), שם יהיו הפקודות הבסיסיות ביותר שקיימות והגרעין שממנו הכל צומח.

2) זכרון ה- FLASH הוא זכרון הבזק מהיר יחסית שעליו שמורה מערכת ההפעלה (IOS) של הרכיב, כאשר הרכיב עולה, מערכת ההפעלה נטענת מרכיב ה- פלאש.

3) זכרון ה- RAM הוא זכרון מהיר מאוד אך גם יקר יחסית, על גבי זכרון זה שמורים התוכניות שרצות כרגע על הרכיב, כמו כן על רכיב זה שמורות ההגדרות הנוכחיות של הרכיב. למשל קובץ ה- Running-config נמצא על זכרון זה. 
חשוב ביותר - זכרון זה מתאפס כאשר אין זרם חשמלי, כלומר אם ננתק את הרכיב מהחשמל או נבצע אתחול, כל המידע שהיה שמור על רכיב זה יימחק! על מנת שלא ימחקו ההגדרות שלנו, יש לבצע שמירה של ההגדרות ע"י הפקודה copy running-config startup-config (או בקיצור copy run start) או ע"י הפקודה write memory (או בקיצור wr). - ע"י פקודה זו נשמור את הגדרות הזמניות להגדרות שלא יימחקו - על הרכיב NVRAM.

4) זכרון ה- NVRAM הוא זכרון שאינו מחיק, זכרון זה מחזיק את ההגדרות שאיננו רוצים שיימחקו, קובץ ה- Startup-config זהו קובץ ששמור על גבי זכרון זה, ומועתק לאחר שמערכת ההפעלה נטענת אל תוך ה- running-config - קובץ ההגדרות השמור על ה- RAM.


בהצלחה

על ידי עוזר מוערך מאוד (46.6k נקודות)
נבחר על ידי
...