שלב 6-7 תרשים ארגוני ומחלקות בחברה

לאחר שסיימנו את החלק ה-5 עלינו להמשיך לחלק ה-6 בניית תרשים ארגוני ולחלק ה-7 המחלקות העיקריות בחברה.
תרשים ארגוני (או – מבנה ארגוני) זהו תרשים המציג את היררכיית עובדי החברה.
בכל ארגון \ חברה או קהילה כלשהי ישנה היררכיה, מנהלים ועובדים.
לדוגמא: בבית הספר המנהל הוא בראש הפירמידה, מתחתיו או לצידו יש את סגן המנהל, מתחתיהם רכזים שונים ואח"כ המורים. כמובן שהמנהל בכיר יותר מהמורה ולכן הוא גבוה יותר בתרשים.
ההיררכיה שבחברות השונות מאפשרת לחברה להתנהל בצורה נכונה ומסודרת.

גם בחברה שעליה בחרנו לעשות את העבודה ישנו תרשים ארגוני. ישנן מספר דרכים להציג את התרשים. ניתן להציג תרשים מקורי לחלוטין (אם מוצאים כזה), ניתן להציג חלק מתרשים מקורי וניתן להמיר תרשים מקורי לתרשים קטן יותר שיציג את העבודה שלנו.
לדעתי הדרך הברורה, המלמדת והנאמנת ביותר היא לבנות תרשים שנגזר מהמקורי ויותאם לפרויקט בצורה מושלמת. (בסרטון הדבר מובא בצורה ברורה).

לא תמיד קל למצוא תרשים ארגוני (או – מבנה ארגוני) של חברה, ונעשה כמיטב יכולתנו.

על מנת למצוא תרשים על החברה, ראשית ננסה לחפש באתר: theofficialboard. אתר זה מספק מידע אודות חברות. בין היתר תרשימים ארגוניים של חברות. לפעמים לא כל שמות האנשים של החברה מופיעים, אם מספיקים השמות שמופיעים אז בסדר, אם לא, ניתן להירשם עבור חשבון חינמי שיציג את כל המידע. [אתר זה יספק מידע לרוב עבור חברות בינלאומיות ולא חברות ישראליות].

במידה ולא מצאנו את המידע באתר theofficialboard.
נחפש בגוגל מושגים כאלו (לפי הדוגמא שלנו אנו עושים על גוגל, יש להחליף בחברה שלכם): "מבנה ארגוני גוגל", "ארגוני גוגל", "organizational structure google".
במידה ולא מוצאים בצורה זו ניתן לבנות בצורה עצמאית ע"י חיפוש חלק מן האנשים החשובים של החברה: "מנכ"ל גוגל", "נשיא גוגל", סמנכ"ל גוגל", "מנהל גוגל", "יו"ר גוגל", "כספים גוגל" ובאנגלית: "CEO google", "CTO google", "president google" , "head google" וכו'.
לאחר שמצאנו שמות של אנשים חשובים אנו נכניס אותם לתוך תרשים שנבנה.

את התרשים אנו יכולים לבנות במעבד תמלילים Word באמצעות כלי הנקרא "SmartArt" או באמצעות תוכנת Visio או באמצעות כלים אחרים באינטרנט (למשל Lucidcharts).
אני ממליץ לעבוד עם הכלי שנמצא ב- Word כי הכלי בוורד מספק את כל מה שצריך, ואינו מצריך שימוש בתוכנה חיצונית.


כמו שציינתי קודם לכן, ישנם המון דרכים לשרטוט תרשים ארגוני, לדעתי הצורה הכי ברורה ואמיתית לארגון שעליו אנו מבצעים את הפרויקט הוא:

חלוקה לאיזורי הסניפים של החברה שלנו, מתחתם את האחראיים על המחלקות שבכל סניף.
כלומר יש לנו מנכ"ל וסמנכ"ל, מתחתיהם 3 מנהלי סניפים, ומתחת לכל מנהל סניף ישנם 3 אחראים על מחלקות שונות. – סה"כ 9 מחלקות (3 מחלקות בכל סניף).
לדוגמא:

example_Organizational _chart

דוגמא למבנה ארגוני מומלץ

אם כן בשלב זה עלינו לחפש אילו מחלקות יש לחברה שלנו, את סוגי המחלקות ניתן לחפש בגוגל ע"י צירופים אלו: "מחלקות גוגל" או "divisions google". – שימו לב שניתן כבר להשתמש בתוצאות שמצאנו כבר, למשל אם מצאנו באודות של החברה או בתרשים הארגוני של החברה מנהלים של תחום או מחלקה מסויימת ניתן להשתמש בה.
לאחר שבחרנו את המחלקות עלינו לשבצם בתרשים הארגוני, בתרשים נציג את המנהלים של המחלקות בלבד ולא את העובדים.

בדף ה-7 אנו נכתוב את המחלקות העיקריות בחברה עם הסברים עליהם. עליכם להסביר על 9 המחלקות של החברה שלכם (הדבר צריך להיות תואם את המבנה הארגוני). בנוסף בכל ארגון תהיה: "מחלקת הנהלה", "מחלקת שרתים", "מחלקת IT – מנהל הרשת", "מחלקת רשת אלחוטית".

על מנת לקבל מידע על תפקוד המחלקות ניתן לחפש באינטרנט, להתקשר לחברה,
או להיעזר בדף זה:

סרטון הסבר – זמני! (בהמשך יתווסף סרטון מתוקן):

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.