חיפוש


ברוכים הבאים לאתר השאלות והתשובות של Tikshuv-CCNA, פה תוכלו לשאול שאלות בנושא המגמה, תקשוב מחשבים ועוד. הפאקט טרייסר לא עובד לכם? הטופלוגיה קורסת? אין פינג? מה זה שרת DNS? איך עוברים את המבחן? לכל שאלה תקבלו תשובה. מוזמנים לשאול ולעזור לכולם.
0 הצבעות
בקטגוריית שאלות מחומר הלימודים בתקשוב ורשתות תקשורת על ידי

תשובה 1

0 הצבעות
 
התשובה הטובה ביותר

שלום וברכה,
באיזה היקף חומר הגעת ל- Selective Repeat? זה לא ב- CCNA לדעתי אפילו לא ב- CCNP.

מכל מקום, בפרוטוקול TCP - זהו פרוטוקול תעבורה (בשכבה ה-4), יש מנגנון של אישור ובקרה. כלומר בכל פעם שמידע מגיע בהצלחה לצד השני, אז הצד השני שקיבל שולח אישור על כך שהוא קיבל את המידע.

הצד השני לא צריך לאשר את המידע עבור כל סיגמנט וסיגמנט אלא יש "חלון" - Window שנקבע בהתאם לאפשרות השמירה של היעד. 

מכל מקום, נניח וסיגמנט אחד או מספר סיגמנטים במסגרת לא הצליחו להגיע, אבל הבאים אחריהם כן הצליחו להגיע, ואכן הצד השני שלח אישור על האחרונים, אך לא שלח על האלו שלא הגיעו בהצלחה.
כעת המחשב השולח ישלח רק את אלו שלא הגיעו, ולא ישלח החל מאלו שלא הגיעו. מכיון שהשיטה עובדת על פי Selective Repeat - כלומר יש אפשרות לבחור את מי שולחים עוד פעם (למרות שזה לא לפי סדר הסיגמנטים המקוריים!) בניגוד לשיטת ה- Go-Back-N שבשיטה זו הכל צריך ללכת לפי רצף ואז הסיגמנטים יישלחו מחדש לפי הסדר החל מאלו שלא הגיעו. 

שיטת ה- Selective Repeat היא יעילה מאוד, וחוסכת תעבורה מיותרת, השיטה מבוססת על כך, שמחשב היעד או שרת היעד יכולים לשמור בזיכרון את הסיגמנטים, ולאחר מכן לקרוא אותם לפי הסדר הנכון (למרות שלא הגיעו לפי הסדר הנכון). 

מקווה שזה היה מובן, יישר כח על השאלה,
בהצלחה רבה


 

על ידי עוזר מוערך מאוד (46.6k נקודות)
תודה רבה!

פעם ראשונה שאני משתמשת ואני ממש מבסוטה:)
...