חיפוש


ברוכים הבאים לאתר השאלות והתשובות של Tikshuv-CCNA, פה תוכלו לשאול שאלות בנושא המגמה, תקשוב מחשבים ועוד. הפאקט טרייסר לא עובד לכם? הטופלוגיה קורסת? אין פינג? מה זה שרת DNS? איך עוברים את המבחן? לכל שאלה תקבלו תשובה. מוזמנים לשאול ולעזור לכולם.
0 הצבעות
בקטגוריית שאלות מחומר הלימודים בתקשוב ורשתות תקשורת על ידי

תשובה 1

0 הצבעות
 
התשובה הטובה ביותר

שלום וברכה,
תודה על שאלתך!

שאלת על ההבדלים אם ישנם בין tracert לבין traceroute - שאלה נהדרת!

אז הנה התשובה:
ראשית מה זה בכלל tracert ו- traceroute?
שני אלו הן פקודות, פקודות אלו מטרתן לעקוב אחר מנת מידע (packet) העוברת ממני (השולח) ליעד, בדרך המנה עוברת הרבה רכיבים, וכל נתב (router) שהיא עוברת בדרך זוהי צומת או קפיצה (hop), הפלט של פקודת ה- tracert ו- traceroute זהו בעצם המסלול שהמנה עוברת, כל כתובת אייפי או שם שלו בדרך נכתב ברשימה עד להגעה אל היעד הרצוי (שגם הוא נרשם). 
אז מה מופיע ברשימה? - הקפיצות (hops) כלומר הנתבים (routers) שנתקלים בהם בדרך ובנוסף היעד הסופי. 
הנתב הראשון ברשימה הוא "שער ברירת המחדל" (default route) שלי - כלומר הנתב שמוציא אותי החוצה מהרשת שלי. 

למה זה משמש?

בעיקר כדי לפתור תקלות ולגלות היכן ההודעה נופלת כלומר עד איפה אני יכול להגיע במסלול והיכן יש תקלה, על מנת למקד אותי בפתרון התקלה.

איך זה מתבצע?

 למעשב נשלחת הודעת פינג עבור כל נתב (router) בדרך, הבודק האם הוא פועל ומחזיר תגובה אם קיים ועונה זה נרשם ברשימה, אם לא זה מופיע ככוכבית או סימן אחר כלא מזוהה.

דוגמא לפלט של tracert:

דוגמא לפלט של traceroute:

אחרי כל זה - מה ההבדל בין הפקודות? 

התשובה היא - אין הבדל, זו אותה תוכנה ואותה אפליקציה - רק שהפקודה tracert מבוצעת על מחשבים המריצים מערכת הפעלה windows ואילו הפקודה traceroute היא עבור מערכות המריצות מערכות הפעלה מבוססי לינוקס (linux) כמו כן מתגים (switches) ונתבים (routers) המריצים מערכות מבוססי לינוקס כמו IOS של סיסקו.

על ידי עוזר מוערך מאוד (46.6k נקודות)
...