חיפוש


ברוכים הבאים לאתר השאלות והתשובות של Tikshuv-CCNA, פה תוכלו לשאול שאלות בנושא המגמה, תקשוב מחשבים ועוד. הפאקט טרייסר לא עובד לכם? הטופלוגיה קורסת? אין פינג? מה זה שרת DNS? איך עוברים את המבחן? לכל שאלה תקבלו תשובה. מוזמנים לשאול ולעזור לכולם.
0 הצבעות
שלום,

אני מורה ומעוניין להעביר שיעורים מתוקשבים באינטרנט לתלמידים, אני מחפשת תוכנה \ שירות נוח שעובד טוב שיאפשר לתלמידים להשתתף בשיעור.

אותי - המורה יראו באמצעות מצלמה וישמעו אותי באמצעות מיקרופון ואני אוכל לשתף את המסך שלי, להציג דברים על לוח משותף, להציג מצגת, סרטונים וכו'.
התלמידים יראו אותי וישמעו אותי ויראו את מה שאני מקרינה להם. כמו כן התלמידים יוכלו להשתתף בצורה קולית או בצורה של צ'ט במהלך השיעור.

שמעתי על שירות WebEX - זה טוב? הבעיה שזה עולה הרבה כסף, האם למשרד החינוך יש הסכם איתם להנחה עבור שיעורים מתוקשבים או עקב זה שאנו מלמדים מקצוע תקשוב? (וזה קשור לסיסקו).

האם יש לך הצעה עבור תוכה \ שירות שיתאים עבורי?

תודה,
על ידי

תשובה 1

0 הצבעות
 
התשובה הטובה ביותר

תודה על שאלתך,

תחום השיעורים המתוקשבים תופס תאוצה בכל העולם וגם בישראל, אכן זוהי שיטה נוחה ללמידה, כאשר לא ניתן להיפגש או כשיעורי אקסטרה. עם זאת, שיעור שכזה מהווה אתגר טכנולוגי וגם פסיכולוגי - לדעתי אין תחליף לשיעור פנים אל פנים - פשוט לא יעזור! ויש להיות מודעים לכך.

ישנם מספר שירותים המאפשרים לבצע זאת, חלקם מציעים אפשרויות דלות כמו: תצוגת וידאו וקול בלבד.
חלקם מציעים לוחות משותפים, הקלטת השיעור, שיתופי מסכים שונים, שיתופי קבצים וגימיקים שונים.

מספר הקדמות:

  1. באמת, בדרך כלל השירותים השווים עולים כסף ואינם זולים! מהשירותים שבחינם צריך להיזהר כי גם אם מציעים חלומות ורודים בסופו של דבר עלולים להיכוות ממהירות נמוכה - עיכובים בשיחה, בעיות ניתוקים וכהנה. - לא רצוי להשתמש בשירות שאינו אמין מכיון שלפעמים מספיקה חוויה אחת שאינה נעימה לתלמיד והוא כבר יאבד את הרצון ללמוד בפלטפורמה הזאת!
  2. דבר נוסף שראוי לציין הוא עניין הקלות בהתחברות ובשימוש. על מנת שהתלמידים יתחברו וגם יהיו פעילים ושותפים, השירות להיות הכי קל להתחברות ונכי פשוט לשימוש ככל האפשר. אם יהיה קושי וסיבוך ייתכן והשיעור פשוט לא יצליח ויהווה אף תסכול עבור התלמידים.
  3. לפני השימוש בכלי על המורה לבדוק שהכלי עובד כמו שצריך (ייעזר בחברים שיתחברו גם בשביל הטסט). על המורה להבין היטב כיצד הוא מתחבר וכיצד התלמידים יתחברו. על המורה להרגיש את החויה מהצד של התלמיד ואילו אפשרויות יש לו. כמו כן, רצוי לתעד בעיות ופתרון בעיון שיכולות לקרות כיצד לומר לתלמידים מה לעשות אם ישנן בעיות.

אנסה להביא כמה שירותים שאני מכיר, ומספר מילים עליהן:

  1. Google Hangouts Live - עלות - חינם! 
    שירות של גוגל שמאפשר שידור חי של המורה לכמות בלתי מוגבלת של צופים (ניתן לצפות דרך הערוץ YouTube של המורה).
    כמו כן מאפשר להשתתף בצורה פעילה (וידאו + קול) של עד 10 משתתפים בו זמנית - כל שאר המשתתפים יכולים להשתתף בצ'ט. [אם משתתפים בשירות של Google Apps - גם של חינוך Education אפשר עד 25 משתתפים!]. 
    ניתן בשירות זה לשתף מסך, לדבר בצ'ט, אפקטי וידאו ועוד.  
    שימו לב! - ההפעלה מתבצעת דרך YouTube Live - שם יש ליצור שידור חדש ולבחור שרוצים Google Hangouts Live
     
  2. WebEX - עלות - יקר!
    מאפשר שיעור של עד 8 או 25 משתתפים פעילים (וידאו + קול).
    מאפשר שיתוף של לוח משותף, שיתוף מסך, שיתוף וידאו וקול ועוד אפשרויות מתקדמות. 
     
  3. Unicko עלות - בינוני!
    דומה ל- WebEX רק פחות איכותי, פחות תמיכה בעברית.
     
  4. Facebook - עלות - חינם!
    מאפשר לשדר וובינר לתלמידים (לא השתתפות פעילה) בחינם. כלומר להציג וידאו וקול לצופים (ללא מגבלה למספר הצופים).
     
  5. Team Viewer - עלות - חינם או כספית!
    במקור טים ויואר זו תוכנת שליטה מרחוק, אבל לפני כמה שנים הם התחילו לתמוך גם בשיחות וידאו, התוכנה עצמה מצויינת ויש לה כמה אפשרויות (למרות שזה לא הייעוד שלה כל כך). 
    למשתמש הביתי מותר להשתמש בחינם, עם זאת למשתמש העסקי זה עולה כסף. [שימוש לחינוך - Education use לא נחשב ביתי, ולכן מצריך חשבון...]

לסיכום: אם ברצונך בשירות חינמי אני ממליץ על Google Hangouts Live הוא בחינם, נוח לשימוש נותן תמורה טובה ועובד טוב. 
אם את מעוניינת רק ב- וובינר עם שאלות כתגובות וכו' אפשר לנסות גם את facebook.

 

בהצלחה

על ידי עוזר מוערך מאוד (46.6k נקודות)
נבחר על ידי
...