2.1 – טיפים לעבודה בוורד – מומלץ מאוד!

מה לומדים בחלק זה?

  • טרם התחלת בנית "מסגרת" הפרויקט איך מגדירים נכון את הוורד
  • טיפים לעבודה עם יישור וכתיבה נכונה
  • טיפים לעבודה עם עיצוב, מספור ועימוד
  • טיפים לעבודה עם שוליים, כותרות עליונות ותחתונות
  • טיפים לפסקה ושורה חדשים, ניווט מהיר ויעיל בוורד
  • קיצורי מקשים שייעלו את העבודה ואף יצילו אתכם מעצבנות חסרת מעצורים

סרטון

קבצים ודברים נוספים

פירוט חלק זה

אז יופיע – בחרתם נושא לפרויקט! כל הכבוד!
עכשיו אנו צריכים להתחיל לעבוד על ספר הפרויקט – זהו השלב שאנו בונים את ה"מסגרת" של הספר אתם יודעים את כל המסביב שבונה פרויקט.
אבל לפני זה בוא נלמד מעט על תוכנת הוורד שאיתה אנו נעבוד, גם מי שהוא "אלוף" וחושב שהוא יודע כבר את הדברים האלו כבר מגיל 0 או מהיסודי… נא לצפות! כן כן! לא ללחוץ על X להישאר ולצפות חשוב מאוד גם לפרויקט וגם לחיים.
אז אני לא הולך לעבור על כל תכונות הוורד – גם כי יש המון וגם כי זה לא נצרך, אלא אעבור על התכונות העיקריות ומה שאתם תצטרכו לגבי הפרויקט.
כמו כן ייתן שאצלכם תהיה גרסה אחרת לוורד, אבל בבסיסו הדברים זהים, תכונה יותר פחות קצת מיקום שונה, הדברים זהים ברובם.

1. הכרת הסרגל העליון וחשיבותו. – פה יש את כל העריכות השונות – פונט, גודל, עיצוב הטקסט.
2. יישור – חשוב מאוד לוודא תמיד שאנו עובדים במצב של "ימין לשמאל" כמו עברית, כי אם זה הפוך יכולים להיות לנו צרות.
אלא אם כותבים באנגלית כמות גדולה של מלל (לפחות פסקה) ואז זה מצד שמאל לימין.
כמו כן יש יישורים רגילים של לימין, למרכז ולשמאל – לא להתבלבל זה לא כיוון כתיבה אלא יישור, כיוון הכתיבה נשאר כפי השפה שבה אנו עובדים.
3. במידה ורוצים להפעיל מספור אוטומטי או לשלוט עליו זה כאן, או תבליטים – לרשימה ברורה.
בדרך כלל מופעל אוטומטי אך אם לא, הפעילו כאן.
4. כאן מופיעים הסגנונת המוכנות מראש, אני ממליץ להשתמש בזה, הרעיון הוא שנגדיר לפחות סגנון אחד עבור רמות שונות בעבודה שלנו. עבור כותרות ראשיות נקבע כותרת 1 – למשל סימון וקבע, לאחר מכן רצוי גם עוד רמה עבור כותרת משנה – רמה 2.
זה מאוד נוח, מאוד קל לעבוד ולקפוץ ממקום למקום, ולבסוף התוכן עניינים שלנו יתבצע באופן אוטומטי באמצעות הסגנונות. – תעשו את זה! תעשו!
ניתן גם לקבוע את ה"רגיל" זה הטקסט הרגיל שלנו שאנו כותבים בו – רוב המלל שלנו. לא לקבוע גדלים מטורפים וצבעים מטורפים, אין צבעים -רק שחור בטקסט רגיל, וגודל נורמלי עם כתב מכובד וקריא – בלי דברים מפחידים. בכותרות אפשר קצת יותר להתפרע.
5. הסרגל קובע לנו את הרוחב של העמוד ואת הגובה שלו, ניתן גם לקבוע את זה ב"פריסה" נניח ואני לא רוצים שוליים כה גדולים, אפשר להקטין אותם, בדרך כלל אני מקטין אותם, אלא אם אני רוצה למרוח את העמודים אז זה אפשרי, לבחירתכם.
6. אם ברצוני להוסיף טבלה אוכל להשתמש ב- "הוספה" ואז "טבלה", לאחר שהוספתי ניתן להוסיף או למחוק.
7. צורות, תמונות או על ידי גרירה.
8. אם ברצוני להוסיף כותרת עליונה – זוהי כותרת שתתווסף לעמודים באופן אוטומטי מאחורי הקלעים ללא הפרעה לתוכן זה כאן, ואם ארצה שלא יופיע בשער אבחר ב"דף ראשון שונה".
אותו הדבר כותרת תחתונה, רק שפה יש לי אפשרות גם להוסיף "מספר עמוד" – חשוב ביותר לעבודות, להתנהלות לחיפוש הדפים ולניווט באמצעות תוכן העניינים.
9. תיבת טקסט זו הוספה של טקסט לכל מקום בו אבחר ללא תלות בטקסט עצמו – מעין תמונה.
10. כאשר אני עובד עם תמונות אוכל לשחק עם המצבים שלהם, באופן כללי מסתדרים עם "מעל הטקסט" מי שרוצה יכול לעבוד גם עם המצבים האחרים שמתייחסים לתמונה כאל טקסט.
11. אם ברצוני לפתוח פסקה חדשה לכתיבה אלחץ על מקש ה"enter" שימו לב זו פסקה חדשה.
אם ברצוני להישאר באותה הפסקה אך לרדת שורה בלבד אשתמש בשילוב המקשים "Shift+Enter" – ההבדל הזה טוב גם לגבי כמות הרווח בין השורות, גם לגבי ירידת שורה תוך כדי מספורים, גם לגבי החלת עיצובים ועוד. חשוב לזכור זאת.
12. אם ברצוני לפתוח דף חדש, סיימת לכתוב את הדף הראשון וכעת ארצה דף חדש, אז אלך למקום בסוף אלחץ "Enter" – אנטר פעם אחת ואז אעבור ל- "הוספה" ואז "עמוד ריק" או קיצור מקשים של: "Ctrl+Enter" – לא להשתמש ב- Enterים אנטר אנטר כדי לפתוח דף חדש – זה אסון! זה יגרום לכם לתקלות בפרויקט! אני חוזר!
13. נניח ואתם רוצים ללכת לסוף הקובץ שלכם, ואתם לא מצליחים מאוד נוח להשתמש בקיצור המקשים: "Ctrl+End" קיצור זה יקפיץ אתכם לסוף, תקפצו, תלחצו "Enter" ואז תפתחו דף חדש עם "Ctrl+Enter". אם רוצים להגיע לתחילת המסמך אז "Ctrl+Home" ייתן לכם את זה.

לסיום מעט טיפים שיקלו עליכם:
1. לפעמים נתקעים ולא מצליחים להגיע לתחילת השורה וזה מאוד נוח, או לסוף שורה, אז כדי לבצע זאת יש אפשרות ללחוץ על מקש "Home" מעל החיצים של המקלדת ולהגיע לתחילת השורה, או ללחוץ על מקש "End" ולהגיע לסוף השורה. [להזכיר לכם כבר אמרתי ש- "Ctrl+Home" תחילת מסמך ו- "Ctrl+End" סוף מסמך].
2. מאוד חשוב לדעת ולהכיר ולהשתמש בצירוף המקשים: "Ctrl+C" על מנת להעתיק ו- "Ctrl+V" על מנת להדביק – זה משמש להדבקת כל מיני דברים גם מהאינטרנט, גם בתוך המסמך וגם בהתנהלות היומיומית, בוורד רצוי לדעת שאם מעתיקים מהאינטרנט אז גם העיצוב מועתק, אז ניתן לבצע "Ctrl+C" ולאחר מכן כפתור ימין ולבחור ב- A או כל אפשרות אחרת. אפשר גם להשתמש במקש "נקה עיצוב" על מנת לנקות עיצוב מועתק.
3. לפעמים קורה מצב שיש חלקים במסמך שהן לא מיושרים לימין (לפי שפת עברית) אז ניתן לסמן את כל המסמך ע"י צורף המקשים: "Ctrl+A" ואז את הכל ביחד לבחור "כיוון טקסט מימין לשמאל".
4. מחיקה כולם יודעים עם "BackSpace" מי שרוצה למחוק מילה שלמה אפשר "Ctrl+Bacspace" וזה ימחוק את כל המילה, אם רוצים למחוק תו קדימה אז אפשר עם מקש "Delete" או "Del" זה מופיע מעל החיצים, אם רוצים מילה אחת שלמה קדימה אז: "Ctrl + Delete".
5. סימון מילים ספציפיות עם העכבר – לחיצה כפולה של העכבר, סימון שורה מבחוץ + גרירה, סימון של פסקה לחיצה משולשת.
6. עיצובים שונים: הדגשה: "Ctrl+B", קו תחתי: "Ctrl+U", יישור לימין: "Ctrl+R", לשמאל: "Ctrl+L", למרכז: "Ctrl+E".
7. נניח ויצרתי טקסט מסוים ועיצבתי אותו, וברצוני להעתיק רק את העיצוב, ניתן להשתמש ב"מברשת העיצוב" למעלה להעתיק את העיצוב ולהדביק על טקסט אחר, לחיצה כפולה, תוכל להחזיק לי את העיצוב ואז אוכל ברצף להדביק את העיצוב.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.