4.1 – מיפוי העובדים בחברה, חלוקה למחלקות וכתובות – התחלה

מה לומדים בחלק זה?

  • מדוע יש לתעד ולרשום את כוח האדם בחברה
  • מה בין כוח האדם לכתובות איפי (IP) בחברה
  • כיצד לחלק את עובדי החברה בין קומות החברה
  • כיצד יש לבנות את טבלת כוח האדם בצורה מסודרת

סרטון

קבצים ודברים נוספים

דוגמא לטבלת כוח אדם חדשה

דוגמא לטבלת כוח אדם ישנה

פירוט חלק זה

אז אספנו את המידע אודות החברה, כעת אנו אמורים לדעת את כמות העובדים בחברה שלנו, כפי שאמרנו מדובר על שלושה סניפים ואם זו חברה בינונית מספר העובדים הכולל של החברה צריך להיות בין 80-200 בערך.
את הנתונים על כמות העובדים ועוד יש להכניס לטבלה, הטבלה יכולה להיעשות בקובץ אקסל, spreadsheet או פשוט בוורד, מה שתבחרו, זה נחמד לבצע ב- excel או ב- spreadsheet עם זאת יש יתרון להשארת הכל באותו הקובץ – Word או Docs.
אז לפי דרישות הפרויקט, להזכירכם מדובר על שלושה סניפים – בכל סניף 6 מחלקות שבחרנו כבר – והמחלקות אמורות להיות פרושות על שתי קומות. [כי כל סניף הוא בעצם חלק מבניין שבו 2 קומות שמוקצות לסניף החברה]. ועוד לפי הדרישות בכל מחלקה צריכים לשבת בין 4-8 עובדים. – אפשר קצת לשנות, סניף אחד יכול להיות עם קומה אחת, או אפילו אם ייתכן מאוד שמדובר על סניף גדול שהוא על קומת קרקע ענקית, וכן הלאה.
יש לדעת שמספר זה הוא בערך, ניתן לחרוג בחלק מהמחלקות, רוב המחלקות צריכות לעמוד בכמות זאת, גם כדי לעמוד בגודל החברה וגם כדי שלא יהיה עמוס מדי או קשה מדי.
כמו כן, יש לדעת שמחלקת "צוות מחשוב" למשל או "מחלקת IT" איך שתקראו לה, זו מחלקה שיכולה להיות בכל סניף (למחזר מחלקות) אומנם זה תלוי בסגנון העבודה של החברה.
כמו כן, אפשר לעבוד בצורה כזאת שלכל סניף יש הנהלה מסוימת, בסניף הראשי זו הנהלה ראשית כמו "מנכ"ל, סמנכ"ל ומנהל סניף" ובסניפים המשניים, יש "מנהל סניף".
כל עובד למעשה זו עמדת מחשב כמובן (שצריכה לקבל כתובת אייפי), כמו כן צריך גם להכניס מדפסות – 1-2 למחלקה.
בנוסף לכל מחלקה אפשר להניח שיש ראש צוות או ראש מחלקה או פשוט מנהל, כלומר יש עובדים ויש מנהל בראשם. אפשר להתייחס לנקודה זו ואפשר גם לא, אם מתייחסים אז רושמים בטופולוגיות שזה מחשב של מנהל ואפשר גם לתת לו הגדרות מסוימות (למשל ייתכן והוא מעוניין בכתובת סטטית (אולי הוא מעוניין בכתובת הראשונה של הרשת).
באופן כללי כל מחלקה מקבלת VLAN משלה וכן כתובת רשת משלה.
תוכלו לבנות טבלה כפי רצונכם, לפניכם מוצעת טבלה, ותהיה לכם גם את התבנית של הטבלה.
טבלה זו למעשה מציגה ברובה את העובדים וחלוקת המחשבים והמדפסות בין העובדים.
בטבלה נפרדת נבנה את החוקים של חלוקת כתובות האייפי בארגון, עם זאת ניתן גם לעבוד עם טבלה משולבת, המשלבת הכל.
אנו נמלא את הנתונים לפי הידוע לנו, כרגע נשאיר ריק את VLAN ואת שם הרשת.
בדף הבא נכניס כותרת של – כללי חלוקת הכתובות בחברה – דף זה לא מוכרח, אך טוב על מנת להראות מקצועיות ואת החלוקה הנכונה של הכתובות נחזור אליו בהמשך.
בדף הבא נכניס כותרת: "פירוט ציוד הרשת והקצה".

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.