רשת המרשתת – האינטרנט (internet)

מה זה אינטרנט?

רשת האינטרנט היא אוסף, כלל עולמי, של רשתות תקשורת אשר מתקשרות אחת עם השנייה, מחליפות מידע ומשתמשות בסטנדרט משותף. משתמשי אינטרנט יכולים להעביר מידע דרך: קווי טלפון חוטי, כבלים של סיבים אופטיים, תקשורת אלחוטית, תקשורת לוויינית וטלפון סלולרי.

האינטרנט היא הרשת של הרשתות, אשר מחברת משתמשים בכל מדינה בעולם. יותר ממיליארד אנשים משתמשים בכל רגע באינטרנט, בכל העולם. עד עכשיו הרשתות בהם דנו, הופעלו ע"י אדם או ארגון.

האינטרנט הוא תאגיד של רשתות ואינו שייך לאף אדם או ארגון. בכל זאת יש כמה ארגונים בינלאומיים אשר עוזרים לנהל את רשת האינטרנט כך שכולם ישתמשו בה לפי הכללים.

ספקי האינטרנט – ISP

כל אדם, עסק או ארגון הרוצה להתחבר לאינטרנט חייב לעשות זאת דרך ספק אינטרנט:Internet Service Provider – ISP

ספקיות האינטרנט הן חברות אשר מספקות חיבור ותמיכה לרשת האינטרנט. בנוסף הן מספקות שירותים נוספים כגון: דואר אלקטרוני Email)), שירותי סינון אתרים ותוכן, שירותי הגנה מפני וירוסים, אחסון בשרתים לצורך העלאת אתרים לרשת ועוד.

על מנת להתחבר לאינטרנט חייבים מארח (מחשב), תשתית וחוזה עם ISP שיאפשר את החיבור לאינטרנט. 

היחסים בין ISP והאינטרנט

מחשבים בודדים ורשתות מקומיות מתחברים ל-ISP  באמצעות POP.

POP Point Of Presence –

POP היא נקודת הנוכחות של ספק האינטרנט באזור הגיאוגרפי, שנקודת החיבור משרתת.

לספק אינטרנט יש רשת בעלת ראוטרים ומתגים מהירים מאוד כדי להעביר נתונים בין ה- POPים. ה- POPים, מחוברים ביניהם באמצעות מספר ערוצים כדי לספק גיבוי במקרה של תקלה או כאשר יש עומס באחד הערוצים.

האינטרנט בנוי מערוצי תקשורת מהירים מאוד אשר מחברים את ה- POPים, של ספקי האינטרנט וגם את ספקי האינטרנט ביניהם. חיבורים אלו הם חלק מרשת גדולה מאוד עם נפח תעבורה עצום והם משמשים כשדרה המרכזית (הליבה) של האינטרנט.

תיאור השימוש ב- POPים – נקודות נוכחות על ידי ספקית התקשורת על מנת לצאת לאינטרנט.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.