שיעור 1 – מהי רשת מחשבים (בומבל)

שיעור 1 - CCNA 200-301 (דיויד בומבל)

ראשי פרקים

בשיעור זה מסביר דיויד על מהי רשת מחשבים

  • הקדמה
  • מהי לא רשת
  • מהי הגדרת הרשת על פי "אלקסה" (ויקיפדיה)
  • לשם מה צריך את הרשת?
  • מהי רשת מסוג – "סנקירנט".
  • צמתים ברשת
  • תקציר

סיכום השיעור

יש הרבה סוגים של רשתות, כמו רשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר וכו') – אבל אלו לא הרשתות שאנו לומדים עליהם – 

הרשתות עליהן אנו לומדים הן רשתות מחשבים. מהי "רשת מחשבים"? בקצרה זו תקשורת דיגיטלית שנועדה לשתף מידע ומשאבים בין נקודות ברשת – השיחה ביניהם מתנהלת על פי טכנולוגיות משותפות.
מעבר המידע מתבצע באמצעות מדיה כלשהי כמו – כבלים פיזים העובדים על חשמל, תקשורת אלחוטית, גלי מיקרו או גלי אור.

לדוגמא הרשת מיועדת כדי לשתף משאבים – אז אם יש לנו 1000 עובדים בחברה, וכל עובד צריך גישה למדפסת על מנת להדפיס, ניתן לרכוש מדפסת לכל עובד (המון הוצאה, מקום, חשמל ומיותר). 
אפשר גם לרכוש מדפסת אחת, וכל עובד יעבור עם החסן נייד (כמו דיסק-און-קי) על מנת להעתיק את הקבצים ולהדפיס אותם במדפסת. – בעבר השתמשו בשיטה זו, ולמשל השתמשו בדיסקטים קטנים להעביר המידע (1.4 Mb), לשיטה זו קראו "סניקר-נט" (Snickernet) יעני הולכים עם נעלי סניקר ממקום למקום כדי להעביר את המידע.

אבל הכי שתהיה מדפסת אחת ואנו נשתף את המדפסת ברשת ואז כל העובדים יוכלו לגשת ולהדפיס עליה. וזו השיטה היעילה ביותר, לשתף משאבים בין "צמתים" (nodes). 

צומת הוא כל רכיב שצורך מידע כמו מחשבים, לפטופים, מכשירים אלחוטיים (טאבלטים, פלאפונים וכו'). אבל בנוסף גם רכיבי תקשורת כמו מתגים (Switches), נתבים (Routers), נקודות גישה אלחוטיות (Wireless Access Points) ועוד…

לסיכום למה צריך רשת מחשבים – כדי לשתף משאבים שונים: כמו מדפסת, תמונה, סרטון, מידע וכדי לשתף זאת משתמשים במדיה שעליה נושאים את המידע כמו כבלים, רשת אלחוטית וכו'.

מצגות להורדה

ניתן להוריד את המצגת שהוצגה בסרטון כאן:

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.