1.3 – בחירת נושא לפרויקט – במה כדאי לי לבחור?

מה לומדים בחלק זה?

  • מה בדיוק המשחק פה עם הפרויקט? – מי אתם – מקימי רשת – למי?
  • מהו הנושא של הפרויקט?
  • איך בוחרים נושא לפרויקט? – אפשרויות והמלצות

סרטון

קבצים ודברים נוספים

פירוט חלק זה

אז אנו סוף סוף מתחילים לעבוד על הפרויקט.
כשלב ראשון אנו צריכים לחשוב על "נושא לפרויקט" על מה בדיוק הולכים לבצע את הפרויקט? אז ברור הולכים להקים רשת – דהה..
אלא הכוונה היא מה המיקוד – למי אני הולך לבנות את הרשת, או מה אני הולך לבצע בפועל.
אז כמו שאמרנו, אתם משחקים את התפקיד של מנהלי הרשת – פונים אליכם שאתם תתכננו (תעצבו) רשת עבור חברה לפי הדרישות שלה, ולאחר התכנון תקימו את הרשת בפועל בצורה פיזית (באמצעות הפאקט טרייסר) ותתעדו הכל.
אז מה הנושא – החברה – כלומר מי הלקוח שלכם שעבורו אתם מתכננים את הרשת.
[זה בדרך כלל, אפשר גם לעשות את זה בצורה אחרת, שאתם גם מקימי הרשת וגם החברה שצריכה את הרשת כלומר אתם מקימים לעצמכם. או אפשר שאתם מציעים פתרון ספציפי כלומר ללא תשתיות אלא רק הגדרות – כל המשחקים האלו אפשריים אבל זה הרגיל].
אז כאשר אנו בוחרים נושא, אנו בעצם צריכים לבחור מי החברה שעבורה אני בונה את הרשת.
בדרך כלל כך בוחרים, אומנם אפשר גם לבחור דבר מעניין אחר – אני לא בונה את הרשת, אלא מרחיב או מייעל את הרשת, כלומר יש להם כבר רשת קיימת, אבל הם רוצים לשדרג אותה – מכיון שהתשתית היא לא מהירה ולא יעילה מספיק, או מכיון שהחברה התרחבה, או מכיון שהיא מרחיבה סניפים או פותחת סניפים חדשים או רכשה חברה אחרת – הבנתם את הרעיון – זהו סיפור המסגרת – מה אתם בדיוק צריכים לבצע – וזה יופיע אגב במבוא נדבר בהמשך.
אז שוב הקלאסי – זה לבנות רשת, אבל אפשר גם לשדרג, להפוך, לשנות, להוסיף וכו'.

אז כדי לבחור את הנושא – את החברה יש מספר אפשרויות:
1) או שלוקחים חברה קיימת כמו: מיקרוסופט, גוגל, רכבת ישראל, בורגר קינג וכו'. ועבורה בונים. זו יכולה להיות חברה שעוסקת בתקשורת כמו בזק, סלקום, פרטנר, הוט וכו' אך לא חייב כי הרי כל חברה צריכה שתהיה לה רשת LAN, WAN ואינטרנט.
גודל החברה יכולה להיות ענקית – אנטרפרייז, או חברה בינונית – זה עבור 5 יחידות, עבור 3 יחידות אפשר גם חברה קטנה או משרד. חברה בארץ שהיא קטנה היא עם בערך 0-50 עובדים, חברה בינונית היא בין 250-20 עובדים. עסק גדול מעל 250.. – כל המספרים האלו הן הערכות, והמספרים האלו בארץ, באירופה המספרים גדולים יותר וארה"ב אפילו גדולים מאירופה. אבל זה לא מעניינו אלו בערך סדרי הגדול.
כמו כן גם תבחרו חברה קטנה זה לא נורא, ייתכן שיתווספו לה בעתיד עובדים והיא תגדל.
במידה ונתקעתם בבחירת החברה, צירפתי טבלה שתוכל לעזור לכם לבחור את החברה שבשבילה אתם רוצים להקים את הרשת.
2) יש אפשרות שתעבדו עם חברה עם תרחישים מוכנים, אעלה בהמשך (מקווה שכבר יש) כל מיני תרחישים מוכנים מראש לפרויקטים – התרחישים מכילים את שם החברה, המידע על החברה, הנתונים והדרישות של החברה ואתם צריכים לתת את המענה לחברה – ממש מדמה עולם אמיתי ועבודה אמיתית.
3) יש אפשרות להמציא חברה חדשה, נניח שאתם רוצים להקים חברה – תחלמו תשאפו גבוה – עבור מה החברה שלכם תהיה, מה תעשו, איך היא תראה – כמה עובדים יהיו לכם, איפה תמוקמו בארץ מה הצרכים שלכם יהיו? על זה תוכלו לבנות גם לוגו שלכם, תמונות ומיתוג מה שתרצו.
כמו כן אפשר לבנות על חברה משפחתית קיימת, יש למישהו מהמשפחה שלכם חברה, תקבלו ממנו מידע- מס' עובדים, כמות מחלקות, הצרכים, מה החברה עושה וכו' או מקום שאתם עובדים בו או עבדתם ומכירים אותו.
ממליץ מאוד לקשר את זה לעולמכם, בחרו משהו שקשור אליכם שאתם אוהבים אותה, חברה שתרצו ליצור, או חברה שאתם מתחברים אליה אוהבים את המוצרים שלה, יודעים עליה הרבה על הסגנון שלה מה היא עושה וכו'.
ככל שיותר תתחברו ככה גם יותר תהנו, זה יהיה יותר אמיתי וזה גם יורגש כלפי הבוחן – הוא ירגיש שעשיתם את הפרויקט בכיף, בשמחה והבנתם והתחברת אליו – מומלץ!
קצת נתקעתם – לא יודעים במה להחליט? תקראו קצת על חברות שונות (תיעזרו בטבלה) תראו אם מישהו מעניין אתכם, אם יש הרבה "בשר" לחברה – הרבה מידע בויקיפדיה… אני בטוח שלבסוף תמצאו משהו שתתחברו אליו.
לבסוף לאחר שבחרתם את החברה – חשבו קצת איך היא קשורה לעולם הרשתות? האם היא קשורה בכלל? – בוודאי כל חברה קשורה, מכיון שכל חברה צריכה רשת פנימית (LAN) רשת שמחברת בין הסניפים (WAN) ורשת אינטרנט (Internet).
אבל החברה שלכם וטיבה, מה הקשר שלה לרשתות, ככל שתמצאו יותר שימושים ככה יותר תתחברו ותבינו מה אתם עושים.
לדוגמא בחרתם רשת חנויות אופנה כמו GALI – אז מה הם עושים עם הרשת?
1. הם מנהלים קופה – שמתקשרת עם חברת האשראי לביצוע רכישה.
2. הם רושמים את מה שרכשתם, מתי רכשתם מול שרת שאיתו הם עובדים.
3. הם מנהלים קשר עם סניפים אחרים על מנת לבדוק אם יש להם מוצר כלשהו שחסר.
4. הם מנהלים קשר עם שרתים שמחזיקים את המלאי שלהם, מתי האספקה תגיע וכו'.
5. יש להם יציאה לאינטרנט.
6. יש להם רשת אלחוטית.
7. יש להם אולי מערכת לניהול לוחות הזמנים על גבי שרת של גוגל או על גבי שרת פנימי כלשהו.
8. שרת מייל ביניהם.
ועוד… ועוד..

 

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.