זיכרונות הרכיבים – אחסון מידע (מתגים ונתבים – Switch and Router)

ברכיבי הרשת של סיסקו ישנן מספר סוגי זיכרונות המשמשים לתפקידים שונים.

זיכרון הבזק – Flash

זיכרון שבו שמורה מערכת ההפעלה – התמונה של מערכת ההפעלה, בד"כ כאשר הרכיב נדלק, מערכת ההפעלה מועתקת מזיכרון הפלאש לזיכרון הראם.

ניתן גם לשמור קבצי הגדרות על רכיב הפלאש. ישנו זיכרון פלאש פנימי ברכיב, ויש אפשרות גם לחבר כרטיס פלאש חיצוני, על מנת לשדרג או להתקין גרסת מערכת הפעלה IOS חדשה. בדרך כלל שאומרים FLASH מתייחסים לזיכרון הפלאש הפנימי.

זיכרון שאינו נדיף – NVRAM

זיכרון הנמצא ברכיב הרשת בזיכרון זה נשמר מידע גם כאשר אין חשמל ברכיב המתג או הנתב.
על זיכרון זה מאוחסנים: קובץ הגדרות התצורה מסוג – startup-config, טבלאות הניתוב – routing tables.

זיכרון נדיף – RAM

זיכרון זה הוא נדיף – כלומר אינו שומר את המידע שעליו כאשר אין מתח. אם הסוויץ' או הראוטרים כבים הזיכרון מאבד את המידע שעליו.
קובץ הגדרות התצורה מסוג – Running-Config שמור על זיכרון ה- RAM, ולכן כל ההגדרות שמוגדרות כעת על הסוויץ' או הראוטר יימחקו כאשר הסוויץ' ינותק מהחשמל. [אלא אם זיכרון ה- RAM יועתק לקובץ ה- startup-config]. על זיכרון זה נשמרים באופן זמני: מערכת ההפעלה, קובץ ההגדרות running-config, טבלאות הניתוב – routing tables.

קבצי הגדרת תצורה – Configuration

קובץ תצורת העבודה של הנתב/ראוטר מאוחסן בזיכרון לא מחיק (NVRAM). ונקרא: startup-config בעת הדלקת הנתב/ראוטר הקובץ נטען לתוך הזיכרון המחיק (RAM) ומשם הוא רץ ונקרא כעת: running-config.

כאשר אנו מבצעים שינויי תצורה, הם מבוצעים מיד, ב-RAM  יש לבצע שמירה של שינויי התצורה ב- Startup-config כדי שישמרו גם לאחר כיבוי הציוד.

הפקודה לשמירת ההגדרות היא:

Switch#copy running-config startup-config

או בקיצור

Switch#write

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.