1.1.2 – מבנה הפרויקט – קובץ הפאקט טרייסר – דוגמא והסברים

מה לומדים בחלק זה?

  • פירוט על תוצר קובץ הפאקט טרייסר
  • שתי התצוגות המרכיבות את הפאקט טרייסר – פיזית ולוגית
  • התייחסות אל גרסת הפאקט טרייסר

סרטון

קבצים ודברים נוספים

פירוט חלק זה

לגבי החלק של הפאקט טרייסר:
גם כאן ניתן לחלק את העובדה על הפאקט טרייסר ל-2 חלקים: תצוגה פיזית ותצוגה לוגית.
1. תצוגה פיזית – התצוגה הפיזית של הפאקט טרייסר זה היכן נמצאים הסניפים בפועל בעולם או בארץ, באיזה בניין הסניף של החברה נמצא, איך נראות הקומות של הסניף, היכן ממוקמות המחלקות השונות, היכן ממוקמים רכיבי החברה – המתגים והנתבים – הסוויצ'ים והראוטרים. מה המרחקים השונים שבתוך הקומה – שישפיעו בעצם על ביצועי הרשת ועוד ועוד – אתם ממש רואים את הכבלים עוברים, ואיפה הם עוברים, ממש מרגישים את העולם האמיתי והפיזי.
אנו נתחיל בתצוגה הפיזית, כי אנו צריכים להתחשב בתנאים של התצוגה הפיזית ולהתחבר ממש לחברה ולצרכיה, אנו צריכים להרגיש את מספר העובדים, להרגיש את המגבלות הפיזיות, ולתכנן היכן אנו מציבים את ארונות התקשורת, איך הכי יעיל לחבר את הכבלים בין הארונות ואיך לחבר ליחידות הקצה – למחשבים ולמדפסות. וכמובן גם איפה נציב את נקודות הגישה האלחוטיות על מנת שיהיה לנו כיסוי אלחוטי טוב ויעיל עבור עובדי החברה או לקוחות מבחוץ.
2. תצוגה הלוגית – לאחר שנקים את החברה בתצוגה הפיזית, נעבור לעבוד בתצוגה הלוגית, ניתן לומר שרוב העבודה שלנו תתבצע בתצוגה זו.
תצוגה זו נותנת לנו מבט על – בתצורה של דיאגרמה – כלומר היא לא מתחשבת בתנאים הפיזיים, אלא רק מראה לנו כיצד מחוברים הרכיבים השונים זה לזה, זוהי תצוגה מאוד נוחה כדי לבצע את ההגדרות השונות ולבדוק שהרשת עובדת בצורה תקינה.
הערה לגבי הגרסה של הפאקט טרייסר, במהלך סרטונים אלו ייתכן ואעבוד עם גרסה 7.1.1 – כן אני יודע זו לא גרסה חדשה, למעשה נכון להקלטת סרטונים אלו הגרסה החדשה היא 7.3, ובתכנון כבר עומדת על הפרק 7.4 (ייתכן שתצא עד סוף ההקלטות).
העניין הוא כזה הרבה פעמים אנו עובדים על גרסאות חדשות כי הן מציעות יותר פיצ'רים – כלומר יותר אפשרויות הן יותר משופרות מתקנות באגים נראות יותר טוב, עושות עבודה יותר טוב.
אך לא תמיד זה ככה, מעט התנסות שהיתה לי עם גרסאות שלאחר 7.2 גרמו לכך שאני לא בטוח שהן באמת יציבות, ולא היה לי ממש אפשרות לבדוק ספציפית את 7.3.
מבחינת מה שנדרש 7.1.1 נותנת את מה שצריך והיא יציבה.
אם ברצונכם בהחלטתכם או בהחלטת המורה שלכם לעבוד עם גרסה חדשה – זה בסדר גמור לבצע זאת!
בסרטונים עצמם כמו שאמרתי תוצג גרסה 7.1.1.
רוב הממשק – כלומר המראה של התוכנות הוא זהה ועובדים בו בצורה זהה, עם זאת יש מעט הבדל בכפתורים ובנראות ועל כן אקדים ואסביר על ההבדלים השונים ואיך ניתן לעבוד עם 2 הגרסאות. – אל תדאגו תוכלו לעבוד עם כל גרסה.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.