1.2 – איך עובדים עם הלימוד והסרטונים?

מה לומדים בחלק זה?

בסרטון הראשון:

  • הסבר על צורת הלימוד המונחית סרטונים כאן באתר – "בחר את הדרך שלך"
  • סוגי הסרטונים הקיימים באתר: הקדמה, תיאוריה והסבר, עבודה
  • המספורים השונים של השלבים ומה מבטאים

בסרטון השני:

  • טיפים לעבודה יעילה יחד עם הסרטונים
  • מעט קיצורי מקשים לעבודה יחד עם הסרטונים

סרטונים

סרטון ראשון:

סרטון שני:

קבצים ודברים נוספים

פירוט חלק זה

אז איך בדיוק זה עובד – צורת הלימוד המיוחדת שלנו כאן?

1) רצף הלימוד הזה עובד באופן של "choose your own path" – בחר את הדרך שלך".
הרעיון הוא שאני מציע לפניכם אפשרויות, ואתם התלמידים או אתם המורים בוחרים מהי הדרך לבצע את הפרויקט, למשל אני בוחר לבצע את הפרויקט על פי סרטונים 1.3 ו- 1.4a ולא b1.4 ואני מדלג על 1.1 ו- 1.2.
המשמעות היא שאין חובה לראות את כל הסרטונים ואפילו אין חובה לבצע את הכל. למה זה?
ראשית – מכיון שחלק מהסרטונים הם סרטוני תיאוריה והסבר – כדי להבין מה אנו עושים בכלל? – כמו מה זה vlan? לשם מה צריך את זה? – זה למשל סירטון שהוא רק מסביר "מה זה ולמה זה" וזה לא מסביר "איך עושים זאת".
ייתכן שלא תרצו לצפות ב"למה" או שתרצו לצפות בכך בזמן אחר ולא ברצף של עבודה – או למשל כהכנה לקראת מבחן של המורה או מבחן הבגרות – כל בחירה לפי בחירתכם והנחיות המורה שלכם.
שנית – חלק מהסרטונים הם רק "חלופות" "אלטרנטיבות" כלומר אתם בוחרים האם אתם רוצים בפרויקט לבצע כך או כך – זה חופש שיש לכם לבצע, ולכן אתם לא צריך לבצע את הכל או אפילו לא לצפות בהכל.
שלישית – ייתכן שחלק מהיישומים הם מעט מורכבים וקשים מדי ורק לפי הדרכת המורה שלכם אתם תדעו מה לעשות בפועל.
לאחר הדברים שאמרתי אני חייב לומר לכם – הכל הוא בכפוף לדרישות הפרויקט הרשמיות של משרד החינוך, אתם צריכים לעמוד בדרישות, רק שאני אומר שאפשר לבצע את הדרישות באופנים שונים לפעמים – ושוב הדבר עומד לפי הדרכת המרצה \ המורה שלכם. – אז הרגעתי אתכם קצת!
2) אז השלבים השונים מחולקים על פי נושאים וגם על פי תתי-נושאים ומספרים למשל שלב 1 ושלב 1.1 שזה המשך בתוך שלב 1. ע"י המספרים ניתן לקבל הוראה מהמורה, בצעו את סרטון 1.1 ולא את סרטון 1.2 למשל.
הנושאים מופיעים בתפריט באתר בצורה מוסדרת וברורה.
בכל שלב במהלך הפרויקט, אני יהיה לכם טקסט מקדים: "מה אני הולך לבצע בשלב זה" – לקראת מה אתם הולכים, נא לקרוא את הטקסט כדי שתבינו מה הולך לקרות.
3) ואז ניגשים לצפות בסרטונים, וסוגי הסרטונים הם כאלו:
א. כמו שאמרתי יש סרטונים שהם סרטוני רקע – למה עושים את השלב הזה, מה הרעיון מאחורי הדברים – והסביר תיאורטי על הפרוטוקול או הטכנולוגיה. ועיקר העבודה אלו הסרטונים המעשיים, שבהם אני מסביר כיצד לבצע את השלב, כנראה שאצלכם זה לא יהיה בדיוק זהה למה שאני מבצע (וטוב שכך) הכל בהתאם לחברה ולדרישות אצלכם, מכל מקום היישום הוא די זהה.
ב. אני ממליץ לכם לדעת לעבוד עם הסרטונים השונים בצורה יעילה.
לדוגמא כאשר אני צופה בסרטון כלשהו, אני יכול להצמיד את החלונית לצד ימין של המסך בווינדוס, ואז בצד השני אני יכול לפתוח את קובץ הוורד את קובץ הפאקט טרייסר שלי – מאוד יעיל – אני יכול גם להזיז את היחס ביניהם. – בצורה זו אני יכול להציג גם את מה שכעת אני עובד עליו וגם את הסרטון.
אפשרות נוספת, היא לפתוח את האתר גם מהפלאפון, ואז ניתן בפלאפון לצפות בסרטון ולעבוד על המחשב.
כמו כן רצוי להכיר את האפשרויות בתוך נגן הסרטונים, אני יכול להקפיא ע"י לחיצה עם העכבר על הסרטון, ולהפעיל שוב, אני יכול לדלג קדימה מספר שניות וכן לחזור אחורה מספר שניות, אני יכול לשלוט בקצב הסרטון – להאיט או להאיץ, אני יכול לשלוט על איכות הסרטון (בפלאפונים זה גומר את חבילת הגלישה וגם לא צריך איכות גבוהה בכל מקרה).
כמובן שיש אפשרות למסך מלא אם רוצים, ואפשרות לנווט עם הנווט קדימה ואחורה או לחזור להתחלה.
עוד רצוי להכיר קיצורי מקשים. על מנת להקפיא את הסרטון ולהפעיל שוב לוחצים על מקש ה- רווח "spacebar" המקש הארוך. על מנת לקפוץ מספר שניות קדימה ואחורה ניתן להשתמש בחיצים ימינה ושמאלה. הגברת והנמכת הקול עם מקשי החיצים למעלה ולמטה.
אם בחרתם לעבוד על מסך מלא אז אם אתם על חלון של פאקט טרייסר ורוצים להגיע לחלון שבו הסרטון ניתן להשתמש בקיצור המקשים Alt+ TAB, המקש ALT נמצא בצד שמאל תחתון של המקלדת ליד המקש Ctrl ו- win והמקש TAB זה מקש שנמצא מעליו מתחת לספרה 1 – שכתוב עליו TAB או שני חיצים לשני הצדדים.
ברגע שלוחצים על צירוף זה ניתן לקפוץ במהירות לחלונית הקודמת בה היינו מאוד יעיל ונוח.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.