5.4 – הקמת תשתית ספק התקשורת – רשת ה- WAN שימוש ב- מטרו אתרנט

מה לומדים בחלק זה?

  • תזכורת מה זה WAN – רשת רחבה
  • מה תפקידנו בפרויקט זה וכמקימי רשתות בחברה – האם אחראיים על ה- WAN?
  • סניפי החברה יוחברו באמצעות תשתית WAN – כיצד תשתית זו תיראה בפרויקט שלנו?
  • מה זה עמוד השדרה (Back Bone) של הרשת ומה זה נקודות נוכחות (POP)?

סרטון

קבצים ודברים נוספים

פירוט חלק זה

1. אנו כאן כאנשי IT וכמבצעים הפרויקט, איננו אחראיים על מה שקורה מחוץ לסניף שלנו, אנו אחראיים על ה- LANים שלנו, ועל החיבור אל הראוטר שמוציא אותנו אל ה- WAN.
מי שאחראי לחבר אותנו ב- WAN ו\או להוציא אותנו לאינטרנט זוהי ספק התקשורת. בפרויקט זה אנו משתמשים בטכנולוגיות Metro Ethernet – מטרו אתרנט (או יש הקוראים לה Carrier Ethernet – טכנולוגיה זו מרחיבה את פרוטוקול האתרנט אל ה- (WAN.
2. אז הנתבים שלנו – של כל סניף זה הרכיב האחרון שהוא שייך לנו, ונתב זה יוצא החוצה כבר לרכיבי של ספקי התקשורת, והרכיב הראשון – או הארון הראשון שהוא נתקל נקרא POP = נקודת נוכחות, זוהי נקודת הנוכחות הקרובה ביותר אל הסניף שלי – זה הייצוג של ספק התקשורת בשכונה שלי (אפשר לראות זאת כמו ארון תקשורת של בזק, או כמו ביוב – גוב ברחוב שכתובת עליו partner או סלקום). זו הסיבה שאנו נציב אותו מחוץ לכל בניין של סניף.
3. לאחר מכן בעולם האמיתי ספקי התקשורת מחזיקים מרכזים עם הרבה מתגים ונתבים, נקודות הנוכחות מגיעות בסוף למרכזי ענק. אנו נסתפק בשביל להציג את חיבור ה- Metro Ethernet ב- 4 מתגים שיוחברו אחד לשני – זה יהווה "עמוד השדרה" – BackBone של ה

– WAN שלנו, המשמעות היא שכל הסניפים יחוברו זה לזה באמצעות ה- BackBone.
4. כעת ניצור את ה- POPים, ניתן להכניס את הפופים לתוך ארונות או גובים – ביובים שכאלו ע"י הכנסה ל- תיבה. ניתן לשכפל את הPOPים ולאחר מכן להעבירם ב- navigation למקום המתאים.
כעת ניצור את עמוד השדרה של ה- WAN ויש לנו מתגים.
כעת נשתמש בסיבים אופטיים ונחבר בין כולם…
לבסוף נכניס את עמוד השדרה של ה- wan לתוך ענן – הסיבה היא שזה לא מעניין אותנו מה שיש בפנים, זה שייך לספק התשתיות ולא לי וזה תופס לי גם מקום.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.